Tantárgyi program részletes adatlapja

Infrastruktúra menedzsment

« Vissza

Általános Információk
Tantárgy megnevezése (magyarul)Infrastruktúra menedzsment
Tantárgy megnevezése (angolul)Infrastructure Management
Előadás1
Gyakorlat0
Kredit5
Meghirdetés gyakoriságatavaszi szemeszterben
Oktatás nyelvemagyar
Előtanulmányi kötelezettségeknincs
Tantárgy típusakötelező tárgy
Tantárgyfelelős tanszékInformációrendszerek Tanszék
Tantárgyfelelős oktatóSzabó Zoltán
Tantárgyat oktatókSzabó Zoltán, Varga Krisztián
SzakGazdaságinformatika
Szakirány
KarGazdálkodástudományi Kar
Tagozatlevelező
Képzés szintjealapképzés
ÉvfolyamIII.
Tartalom
Tantárgy szakmai tartalmaA tárgy az informatikai szolgáltatások menedzselésének kérdéseire koncentrál. A közepes és nagy szervezetek informatikai infrastruktúrája mára olyan összetetté vált és az erre épülő informatikai szolgáltatáshalmaz olyan üzletkritikus szerepet tölt be a napi működésban és a stratégiai teljesítményben, hogy megfelelő irányítása, kontrollja, a kapcsolódó kockázatok minimalizálása és a minőségi, hatékonysági jellemzők megfelelő szinten tartása elengedhetetlen feladat.
A piaci szektor és az államigazgatás szervezetei egyaránt növekvő mértékben függenek attól, hogy az IT valóban hozzájárul-e a szervezeti célok eléréséhez, és valós igényeket elégít-e ki megfelelő hatékonyság és eredményesség mellett. Az informatikai szolgáltatások fontossága egyre nyilvánvalóbb a szervezetek többsége számára, ahogy az információtechnológia szolgáltatásaik egyre integránsabb részévé válik.
A tárgy keretében az ITIL (IT infrastructure Library) legújabb, 3. verziójában megfogalmazott ajánlások áttekintésére kerül sor.
Kompetenciák leírásaInformatikai szolgáltatások kezelése, irányítása
ITIL alapfunkciók alapos ismerete, alkalmazásuk képessége
Módszertani keretek alkalmazásának képessége
IrodalomjegyzékA számonkérés alapja a a tárgy coospace-es oldalán szereplő letölthető anyagok.

A felkészüléshez ajánlott angol nyelvű áttekintés:

Alison Cartlidge Xansa - Ashley Hanna - Colin Rudd - Ivor Macfarlane - John Windebank - Stuart Rance (2007) An Introductory Overview of ITIL V3, ITSMf Ltd., UK,
Ingyenesen letölthető (58 oldal):
http://www.itsmfi.org/content/introductory-overview-itil-v3-pdf

A téma értelmezését segítik (de nem képezik a számonkérés közvetlen alapját) az ITIL korábbi verzióiról készült magyar nyelvű, elektronikus formában elérhető áttekintő anyagok:
http://www.itsmf.hu/portal/C34905428C0F4A4D99D44F736C817E36_71E4865BF07C4AEFA24AE6D5C96D0C55.php
http://www.itb.hu/ajanlasok/a15/
Követelmények
Évközi tanulmányi követelményekAz esettanulmányok megoldása és az órai részvétel folyamatos felkészülést igényel
Vizsgakövetelményvizsga
Értékelés módszereA tárgy a félévközi és vizsgaidőszakbeli számonkérés kombinációjaként valósul meg.

A tananyag elméleti részét tesztek formájában kérjük számon, ez 80 pontot ad a végső eredményből. A gyakorlati feladatok megoldásai alapján a hallgatók 2*10 pontot szerezhetnek. Az elméleti részből minimum 50%-ot el kell érni (40).
A jegy ebben az esetben is az elméleti és gyakorlati pontok összege.

Az értékelés ponthatárai (pontokban kifejezve):
elégtelen 0-
elégséges 48-
közepes 61-
jó 74-
jeles 87 - 100
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladataiA hallgatóknak az eLearning rendszerben ill. az órákon kiadott feladatokat határidőre el kell készíteni. A feladatok utólagos pótlására nincs lehetőség.
A foglalkozásokon való részvétel követelményeiA TVSZ-nek megfelelően
Félévközi ellenőrzésekFélévközi ellenőrzés nincs.
Tematika
1. hét1) Bevezetés. AZ ITIL rendszere, alapkoncepciói, fő elemei.
2) Szolgáltatás stratégia (Igénymenedzsment, Pénzügyi menedzsment, Stratégiaalkotás)
2. hét1) Szolgáltatástervezés (Szolgáltatás katalógus menedzsment, Szolgáltatási szint menedzsment, Kapacitás-menedzsment, Rendelkezésre állás menedzsment, Szolgáltatás folytonosság menedzsment, Információ-biztonság menedzsment, Szállító-
menedzsment)
2) Szolgáltatás bevezetés (Tudásmenedzsment, Változásmenedzsment, Eszköz és konfiguráció-menedzsment, Kiadás és üzembeállítás menedzsment, Bevezetés tervezés és támogatás, Szolgáltatás ellenőrzés és tesztelés, Értékelés)
3. hét1) Szolgáltatás üzemeltetés (Incidens-menedzsment, Probléma-menedzsment, Esemény-menedzsment, Kérésteljesítés, Hozzáférés menedzsment, Üzemelés-menedzsment, Ügyfélszolgálat, Alkalmazás-menedzsment, Műszaki menedzsment, IT üzemelés menedzsment)
2) Folyamatos szolgáltatásfejlesztés (Szolgáltatás mérés, Szolgáltatás jelentés, Szolgáltatás továbbfejlesztés)
4. hét
5. hét
6. hét
7. hét
8. hét
9. hét
10. hét
11. hét
12. hét
13. hét
14. hét

« Vissza