Tantárgyi program részletes adatlapja

Szoftvertechnológia I

« Vissza

Általános Információk
Tantárgy megnevezése (magyarul)Szoftvertechnológia I
Tantárgy megnevezése (angolul)Software Engineering I
Előadás
Gyakorlat
Kredit
Meghirdetés gyakoriságaőszi szemeszterben
Oktatás nyelvemagyar
Előtanulmányi kötelezettségekGazdaságinformatika alapjai
Tantárgy típusakötelező tárgy
Tantárgyfelelős tanszékInformációrendszerek Tanszék
Tantárgyfelelős oktatóBiró Miklós
Tantárgyat oktatókBiró Miklós egyetemi docens, Ottó András, Tóth Sándor demonstrátorok
SzakGazdaságinformatika
Szakirány
KarGazdálkodástudományi Kar
Tagozatlevelező
Képzés szintjealapképzés
ÉvfolyamII.
Tartalom
Tantárgy szakmai tartalmaA tantárgy célja, hogy valós üzleti igényekre, és meglévő, a hallgatók által akár a mindennapi életben is érzékelhető kognitív sémákra alapozott példák segítségével adjon motivációt a követelményeknek legjobban megfelelő szoftvertechnológiai megközelítés megvalósításának, illetve újrafelhasználásának elsajátításához, valamint módszertani és gyakorlati alapot adjon az ehhez szükséges ismeretek és képességek elmélyítéséhez. A tantárgy előfeltétele a Gazdaságinformatika alapjai tárgy keretében szerzett programozási alapismeretek, képességek megléte.
Kompetenciák leírása
IrodalomjegyzékC# jegyzet (2008) by Istvan Reiter licensed under a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország License.
http://people.inf.elte.hu/reiter_i/csharp.pdf
http://csharp.lap.hu/
http://dotnet.lap.hu/

Deitel, H.M.; Deitel, P.J.: Visual C# 2005 How to Program. (Pearson Education, 2006)
Sharp, John: Microsoft Visual C# 2005 lépésről lépésre. (SZAK, 2005)
Jones, Bradley L.: C# mesteri szinten 21 nap alatt. (Kiskapu, 2004)
Követelmények
Évközi tanulmányi követelményekA szoftvertechnológia alkalmazásához szükséges készségek csak alapos gyakorlás, saját tapasztalat révén sajátíthatók el. A tanterv szerinti gyakorlat ehhez csak kiindulópontként szolgál, az ezen túlmenő önálló, folyamatos tanulás, gyakorlás elengedhetetlen.
Vizsgakövetelménygyakorlati jegy
Értékelés módszereA számonkérésnek két összetevője van. Első a gyakorlatokon meghatározott projekt megvalósítása, ami a pontszámban nem játszik szerepet, készítője azonban a gyakorlatvezető javaslata esetén a számítottnál eggyel jobb jegyet kaphat (a jeles kivételével :-)). Második a problémamegoldással egybekötött dolgozatírás számítógépen és papíron a félév utolsó alkalmakor. Az osztályzat az alábbi ponthatár táblázat szerint kerül kiszámításra.
Ponthatárok
0 47 1 elégtelen
48 60 2 elégséges
61 73 3 közepes
74 86 4 Jó
87 100 5 Jeles
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatai
A foglalkozásokon való részvétel követelményei
Félévközi ellenőrzések
Tematika
1. hétBevezető gondolatok
A szoftvertechnológia lehetőségei, ezen belül a 2000-ben megalkotott C# nyelv, és a változó üzleti igények egymással szoros kölcsönhatásban fejlődnek. Az előadás konkrét problémák, példák segítségével megteremti a kapcsolatot a legújabb határozottan üzleti-gazdasági hatású technológiai megközelítések (pl. szolgáltatás orientált architektúra), és a hallgatók által akár a mindennapi életben is érzékelhető változó követelmények között, valamint átfogó képet ad (séma) a szoftverfejlesztés kulcskérdéseiről.

Vizuális programozás Visual Studioban
A változó követelmények hatékony kielégítéséhez alkották meg mind a C# nyelvet, mind a Visual Studio integrált fejlesztési környezetet. Az előadás keretében a környezet alapelemeinek megismerése mellett, a hallgatók képessé válnak egy program gyors vizuális elkészítésére látványos eredménnyel.
2. hétÜzleti-gazdasági igények, a moduláris megközelítés és kognitív szükségessége
Üzleti-gazdasági igény jól karbantartható, újrafelhasználható modulokra. Kognitív korlátok. Egységbezárás.

A C# modularitásának alapelemei
A C# modularitása, osztályok, adattagok, tulajdonságok, metódusok (~tagfüggvények), konstruktorok, szemétgyűjtés, destruktor, rekurzió.

Visual Studio Debugger
3. hétgyakorlat
4. hétÖsszetett adatszerkezetek
Struktúrák, felsorolások és tömbök megismerése. A referencia és érték (value) típusok működésének megértése.

Tagfüggvények túlterhelése. Névterek
A túlterhelés, mint fordítási időben felismerhető többalakúság megértése. Névterek létrehozása és felhasználása.
5. hétgyakorlat
6. hétDOLGOZAT
7. hét
8. hét
9. hét
10. hét
11. hét
12. hét
13. hét
14. hét

« Vissza