Bezár Bezár

IT szolgáltatásmenedzsment/ITIL alkalmazása a vállalati gyakorlatban

Képzési szintBSc
TémavezetőSzabó Zoltán
Témavezető elérhetőségeszabo@informatika.uni-corvinus.hu
TémakörKapcsolódó szakszemináriumi csoport: Szakszeminárium BSc G3 - Információmenedzsment III. (Veress József)
Előfeltételek, korlátokMax. 3 fő
Érvényesség2016.09.30-tól 2019.03.15-ig

A téma rövid leírása:
Az ITIL az informatikai szolgáltatások minőségének, költségeinek menedzselésében meghatározó módszertanná vált. Hazai alkalmazására egyre több példa akad. Számos vállalat informatikai egysége használja az ITIL alapelveit a service desk, az IT eszközgazdálkodás, a change management, az incidenskezelés vagy éppen az IT kontrolling megvalósításában. Az ajánlások és a gyakorlat összevetése, a megoldások értékelése, a továbbfejlesztési lehetőségek keresése, az általános tendenciák felfedése vagy az egyedi vállalati problémák megoldására készített javaslat egyaránt értékes lehet. A vizsgálatok keretét az ITIL 3. verziója, a CMMI modell, az ISO 20000 szabvány biztosíthatja. Akár teljes szolgáltatásmenedzsment megvalósítások, akár külön ITIL funkciók vizsgálatára lehetőség van.


Vizsgálandó kérdések:
1. ITIL alapok áttekintése, a vizsgált funkciók, funkciócsoportok részletes bemutatása
2. A vizsgálathoz alkalmazott értékelési módszer(ek) bemutatása, indoklása, kidolgozása
3. A vizsgált szervezet(ek) bemutatása, információgyűjtés és értékelés
4. Javaslatok megfogalmazása

Kiindulási irodalom:
AXELOS (2011): ITIL® Lifecycle Publication Suite. TSO (The Stationery Office), London
www.itsmf.hu
www.itsmf.hu/documents/itil1attekintes_v3.1.pdf